כל מה שרציתם לדעת על ברווזים

בא אדם, פתאום מחזיקים לו בכתף, אומרים: "תגיד, רוצה לדעת את כל מה שאפשר על ברווזים?" אומר "כן, בטח, מי לא היה רוצה לדעת הכל על ברווזים!" אבל אז הוא טיפה חושד. "הכל?" הוא אומר, "הכל הכל? כל מה שאני רוצה לדעת על ברווזים?"
"ברור!" אומרים לו, בנימה של 'מה אתה בכלל חושד', ועוד מוסיפים: "כל מה שאתה רוצה לדעת. אחי, זה זירה לשונית כאן, זה לא צחוק. אנחנו מקום רציני, לשונות מתגוששות ודימויים פרוידיאנים אחרים, אל תחשוב עלינו ככה."
"מה ככה?" אומר הבנאדם, כי הוא כבר מתחיל לחשוד שמסובבים אותו, איך אומרים הערסים, בכחש.
[טוב, הם לא אומרים את זה בדיוק ככה. אז מה.]
"ככה בדיוק" אומרים הם.
טוב, אז האדם המדובר הולך איתם, ובדרך הם שרים שירים בצרפתית ומאושרים מאוד, מקל ותרמיל, אבטיחים, כל מה שאתם צריכים. הולכים בדרך!
פתאום הם אומרים: "הנה הגענו."
"מה הגענו?" הוא אומר, "יש כאן רק תמונה של נתניהו מחזיק דפים ביד!"
"כן, בדיוק זה." אומרים הם.
"וזה הכל?" הוא מופתע, כי יש עוד כמה דברים שהוא היה רוצה לדעת על ברווזים והם לא מאוד קשורים לנתניהו. גם נתניהו, איך לומר זאת בעדינות, הוא לא הטיפוס הכי ברווזי בעולם. אפילו פואד היה עדיף.
"לא," הם אומרים, "יש גם ברווזים במטווח, יש גם ברווז צולע, יש גם דן אלמגור, כל מה שתרצה!"
"אני רוצה ברווז אמבט." הוא אומר.
"אמבט?" הם אומרים, "טרומפלדור יש לנו. ביטויים בלטינית. אבל ברווז אמבט?"
"כן!!!" צווח האדם עם שלש סימני קריאה בלתי-תקניים, "אני רוצה לדעת על ברווזים! אני רוצה לדעת למה הם צהובים! אני רוצה לדעת לאן עפים הברווזים כשהאגם קפוא! אני רוצה לדעת למה אין לגעגוע שלהם הד! אני רוצה לחבק ברווזים! ב-ר-ו-ו-ז-י-ם-!"
"איכס." אומרים הם, ושולחים אותו לקרוא על שושי ושושה שהולך להיות היועץ של אחד, הרשקוביץ.
האדם שומע, מהנהן, עדיין דומע הוא שואל "תגידו, ההרשקוביץ הזה, יש לו שפם?"
"כן" הם אומרים.
"טוב," הוא אומר, "לפחות זה."

[מתייחס לקישור המטופש הזה: כל מה שרציתם לדעת על ברווזים]

0 Responses to “כל מה שרציתם לדעת על ברווזים”



  1. להגיב

קראת? אהבת? אני שמח בכל תגובה. תודה!

האתר החדש שלי לכותבים. כנסו כנסו:

אם תכניס את המייל שלך ותלחץ על הכפתור למטה, תקבל מייל על כל פוסט חדש. זה קסם!

הצטרפו אל 466 שכבר עוקבים אחריו

אני בפייסבוק, מוזמנים ללחוץ על התמונה

© כל הזכויות על הטקסטים הכתובים בבלוג שמורות ליהודה גזבר, אלא אם כן צוין אחרת.

