אדם רוצה לקנח את האף אבל קוראים לו במקרה ברק אובמה ולכן הוא לא יכול לקנח את האף כי אין לו טישיו וכולם מסתכלים עליו והוא לא יכול לנגב בשרוול,
הוא שואל את המאבטח אם יש לו טישיו אבל אין והולכים לחפש לו ובינתיים הוא רק עומד וצופה במצעד הצבאי ומדבר גדולות ונצורות על שלום עולמי ורק האף שלו נוזל ככה בעדינות בתוך תוכו כמו רפרוף שקוף דק דק שהולך אט אט ומגיע לשפה העליונה והוא מושך בו עד שעולות בו דמעות.
כולם חושבים שזה בגלל התרגשות ופטריוטיות חוץ מאנגלה מרקל שמיד מבינה את העניין בגלל שהיא אלרגית לפרחים שיש בזרי זיכרון ולכן היא גם תמיד עם מטפחת בכיס והיא מוציאה ומביאה לו ומתנצלת שזה קצת משומש אבל הוא מקנח את האף ומרגיש כאילו המשיח הגיע.
—
אדם רוצה להיות אדם חשוב להביע דעות בענייני השעה אבטלה גירעון כספי אבל במקרה קוראים לו שאקיל אוניל איזה שחקן ענק יא אללה גבירותי ורבותי כפיים. ולכן כשהוא אומר שממשלת ארה"ב או יוון צריכים לפעול לצמצום הגירעון ואנשים מתים ברחובות, אז מנחה תכנית האירוח צוחק ואומר טוב טוב תסביר לנו איך עושים התקפת משולש או הטבעה או פיק אנד רול או מה
והוא אומר לו אבל יש לי רעיון מבריק חדשני למדתי קצת כלכלה עשיתי תואר שני זה התחביב שלי בבקשה תקשיב, ובמקום להקשיב הוא צריך לשחק חיובים עם ילד בן תשע. הנה תראו אוניל הגדול מפסיד במשחק קליעות מי היה מאמין, מיד אחרינו תראו דוגמנית שהייתה גבר פעם ועכשיו היא גם ספורטאית מגישת חדשות זמרת אופרה והיא מפרסמת קו חדש של בגדים בעיצוב אישי, כן כן–
—
אדם רוצה לדעת מה נסגר עם לברון ג'יימס וסטף קרי אבל קוראים לו הרב שלמה בר גיורא (אשתו קוראת לו שלומי ברגעים של חולשה), והוא יושב לפני שולחן מלא ספרים וקורא מה אמר הרשב"א ומה אמר הריטב"א והדברים מאירים כיום נתינתם בסיני ובכל זאת, והוא רוצה לדעת כמה נגמר אבל בוקר טוב אבא שניה סנדויץ' עם שוקולד להתראות חמודה תהני בלימודים ואחר כך הוא מגיע לבית המדרש כי הוא מעביר שיעור מהר"ל בבוקר, ומתיישב ליד השולחן ואומר לאלה מתלמידי הישיבה שנראים עייפים "נו, ראיתם כדורסל לפנות בוקר? כמה כמה נגמר?" ולמרות שהוא יודע שהם עייפים בגלל שאתמול היה מוצ"ש והם היו בדייטים בכל זאת הוא מקווה שמישהו כן ראה, למרות שהם תלמידי ישיבה וצריכים רק ללמוד ולצאת לדייטים וכל זה. ובאמת כשנחמן זורק לו (בחצי חיוך) שגולדן סטייט נצחו, לרגע קצר אין מאושר ממנו בעולם כולו.
והתלמידים חושבים שהוא זורח בגלל הריטב"א.
—
אדם רוצה להיות מיוחד ומפורסם נניח סופר מן או משורר אבל קוראים לו משה כהן, איך אפשר להיות גיבור תרבות מפורסם עם שם כמו משה כהן ובכן רבותי הדרכים היחידות הן לכתוב ממש טוב או ללבוש את התחתונים מעל המכנסיים
—
אדם רוצה לעשות משהו גדול נניח לסיים את הסכסוך אבל במקרה קוראים לו יעקב שומא והוא רק אחראי גינון בכפר הנופש מטילדה ולכן הוא לא עושה דברים של פוליטיקאים אלא רק מסתובב כל היום טרוד במחשבות ואומר לעצמו אולי הימנים צודקים
אולי השמאלנים צודקים
בכל מקרה סכסוך זה רע מה עושים מה יהיה,
ובסוף היום הוא יושב לקפה-של-שקיעה עם איברהים שהוא איש התחזוקה של המקום וגם ערבי ישראלי ואומר לו באנחה תראה אותנו איברהים מה יהיה איתנו, ואיברהים נאנח גם הוא ואומר מה אתה אומר אני הבנתי שהשנה דווקא לא מפטרים בסוף שנה אינשאללה.
—
אדם רוצה להיות איש חשוב לעולם למצות כשרונות ולכן הולך להיות חייל ויוצא לקורס קצינים ומוצא את עצמו יושב מול ניירות וחותם עליהם ומדי פעם יוצא ומדבר בקול סמכותי אבל המון אנשים וכללים מונעים ממנו להיות מי שהוא וכשרון הציור שלו נשכח והעיקר לדבר בביטחון עד שבסוף הוא שוכח שיכול היה להיות מישהו אחר נניח סנדלר או נגר או קוסם שעושה גם בר מצוות כי חיים ומוות זה חשוב אבל מה עם מה שמעבר
—
אדם רוצה להיות רקדן בלט אבל קוראים לו סטף קרי שהוא שחקן כדורסל בעצם ואי אפשר לאדם לעצור הכל וללכת לעשות מה שהוא אוהב כי צריך גם להתפרנס בחיים ובכן מה הוא עושה, כשהוא מסובב את הכדור על האצבע הוא מדמיין שזה פירואט וכשהוא עולה למגרש אז בין סל לסל הוא עוצם עיניים ושומע בדמיונו את אגם הברבורים של צ'ייקובסקי
—
אדם רוצה לצרוך קצת תרבות לסוף השבוע לשמוע קצת באך בטהובן ליידי גאגא, הוא משיג בייביסיטר הולך לקונצרט יושב על כסאות מתקפלים רואה איך האצבעות מרפרפות על הקלידים כמו שפתיה של הדודה רוחמה בעת נשיקה, באמת מתרווחת הנפש אבל הגוף, הגוף. הגב מתקער בין כיסא למשענת והרגליים מעקצצות להמתח והוא מוצא עצמו מחכה שהכל יגמר והוא יוכל למתוח רגליים. ברקע ביז'ט שר טרוביאדור טרוביאדור והוא מוחא כפיים רק שיגמר רק שיגמר וככה הנפש כלואה בגוף מורי ורבותי וזו הטרגדיה של הקיום האנושי וזה החסד שבו.
—
אדם רוצה להזיז קצת את הגוף להתחרות אבל קוראים לו מאיר אמזלג והוא לומד בכוילל דיינים (על שם נדיב אחד מאמריקה) כי בספורט אין כסף ובכוילל דיינים יש. הוא יושב מול הטור שו"ע ודן בנ"ט בר נ"ט ובאמת נפלאה מאוד שיטת הרמב"ם ויש מתיקות בהבנה אבל מה יהיה עם הגוף מה יהיה עם תחושת הניצחון.
בבוקר האיש עם הסרבל דחף לו ישראל היום ביד, ועכשיו הוא יודע שעמרי כספי קלע שלושים ושש נקודות בהפסד. הוא לא יודע מי זה עמרי כספי ולא יודע איפה הוא משחק, אבל נזכר איך פעם בחיידר הוא היה משחק כדורגל וצועק ג'ורדן ג'ורדן כי ככה כולם היו צועקים.
עכשיו כבר אחד עשרה וחצי והרב שלוימה רוצה שהוא יסביר לכולם את הפשט ברמב"ם אז הוא עומד מול כולם ומרצה חידושים ואנשים מהנהנים ומחליקים את זקניהם, חלק מסכימים וחלק חולקים והוא מתווכח ומסביר וטוען ובסוף בסוף הוא מכדרר את הטיוטא לכדור וזורק לפח הקטן של המטבחון. כשזה נכנס ב'ספלאש' יש רגע קטן של יופי וכל הכויילל שותק בהתפעלות ורק יצחק יוסף שהוא הלמדן של הכוילל מרים מבט מהרמב"ם ואומר לו יפה מאוד אמזלג, יפה מאוד.
פשוט נפלא.